الرئيسية » التعليم » نتيجه الثانويه العامه من شاومينج وتوكد علي علي تعديل الدرجات داخل الكنترول
شاومينج

نتيجه الثانويه العامه من شاومينج وتوكد علي علي تعديل الدرجات داخل الكنترول

نتيجه الثانويه العامه من شاومينج صحيفه العين 10/7/2016 وتوكد علي تعديل الدرجات داخل الكنترول.

رفعت صفحة “شاومينج يغشش ثانوية عامة”، سقف التحدى مع وزارة التربية والتعليم، وأعلنت على موقع التواصل الاجتماعى “فيس بوك”، تعديل درجات طلاب الثانوية العامة من داخل الكنترول، على أن يتم ذلك بمقابل مادى، كما حددت عملية رفع الدرجات بحد أقصى لكل مادة، بحسب زعمها. وكتبت الصفحة.

بعد معرفة آراء جميع الطلبة والأخذ برأى الأغلبية، قررنا إننا هنعدل فى النتائج من الكنترول، وطبعا لأن الطلبة كتير جدا ومش هنقدر نغير للكل مرة واحدة يبقا لازم يكون فيه نظام”. وأضافت

“اللى حابب يرفع الدرجات يتواصل معانا على الرسائل الخاصة بالصفحة وهنفهمه أكتر ازاى هنرفعله الدرجات ونرجو إن اللى عاوز يغير الدرجات فقط هو اللى يتواصل معانا علشان فيه ضغط على الرسائل ومش هنعرف نرد على الكل.

وتابعت صفحة شاومينج: “رفع الدرجات هيكون بمقابل مادى بسيط عشان الكل يبقى عارف قبل ما يتواصل عشان ميقولش إننا بنستغل حد، ده غير إن رفع درجات أى مادة هيكون ليه حد أقصى للرفع”. يذكر أن مصدر مسئول بوزارة التربية والتعليم والتعليم الفنى.

صرح بأن ما أعلنته صفحة “شاومينج” بشأن التلاعب فى نتيجة الثانوية العامة شىء لا يصدقه عقل، مؤكدا أن الكنترولات مؤمنة منذ دخول كراسات الإجابة حتى إعلان النتائج، وشعار العمل بداخلها السرية، ولا يستطيع أحد اختراقها، قائلا: “ميقدرش يعمل حاجة.

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *