الرئيسية | التعليم

تسريب امتحان الفيزياء 2016 ثورة التعليم الفاسد تنشر نسخة جديدة من تسريب امتحان الفيزياء الازهر 2016

تسريب امتحان الفيزياء 2016
تسريب امتحان الفيزياء 2016

توعدت صفحة ثورة التعليم الفاسد بعد اغلاقها بتسريب ورقة أسئلة امتحان الفيزياء 2016، غدا السبت، الموافق 11 يونيو الجارى وقالت صفحة “ثورة التعليم الفاسد” عبر “الفيس بوك”، انتظرونا غدا فى امتحان الفيزياء 2016″، فى إشارة منها إلى تسريب الامتحان على صفحتها .

وكان أدمن صفحة “ثورة التعليم الفاسد ” على موقع التواصل الاجتماعى الفيسبوك، أكد قائلا اقرأوا الكلام ده كويس عشان تعرفوا النظام ماشى ازاى اولا الامتحان بينزل الساعه ٩ ونص بعد اللجنة و مش بنزل امتحانات قبل اللجنة ، ثانيا انت بدورك انك تاخد الاجابات من جوه اللجنه باى وسيله للغش ان كانت معاك موبايل او السماعه او حد بيمليك الاجابات .

انا بستنى حد يصورلى ورقة الاسئلة من جوه اللجنة و يبعتهالى على رسايل الصفحة يعنى اى تاخير فى نشر ورقة الاسئلة بيكون من عندكوا مش من عندى ، انا بنزل الامتحان اللى بيجيلى ع الصفحة .

بستنى مساعدة الناس اللى مش بتمتحن و اى حد بيحب يساعد فى الاجابات بيكلمنى على رسايل الصفحة و يحل معايا الامتحان ، الصفحة من اول النهاردة مخصصة لامتحانات الازهر فقط لان كل الصفحات التانيه مش بتنزل حاجه للازهر و كل اهتمامهم بالثانوى العام .

تداول رواد موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك صورة لورقة الأسئلة والأجوبة النموذجية زعموا أنها لامتحان الفيزياء الازهر 2016 المقرر أداءه يوم السبت القادم وذلك من خلال موقع قام بتسريب الامتحان بالأجوبة الخاصة به. فيما أكد البعض أن ما تم تداوله هو امتحان العام الماضى ، وذلك في الوقت الذي انتشر فيه هذا تسريب امتحان الفيزياء 2016 كالنار في الهشيم اتصلت مصادر رفضت ذكر اسمها بأغلب المواقع ونفت فيه تسريب الامتحان وبالبحث عن الورقة المتداولة على محرك بحث جوجل تبين أنها مؤرشفة من العام السابق 2015 أي أنها لا تخص هذا العام وإنما مجرد امتحان قديم .

المصدر : وكالات + متابعات العين

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *